27

вер 2016

Ірина Гриджук


Чи часто вам доводиться чути незнайомі терміни? Як ви знаєте, сучасний стан житлово-комунальної сфери характеризується новими тенденціями розвитку. На сьогодні, стає зрозуміло, що ефективний керівник багатоквартирних будинків повинен знати базові основи маркетингу, реклами, а також розбиратися у зв’язках з громадкістю. Оскільки дана сфера для управителя нова, в процесі роботи виникає багато незнайомої термінології. Про це ми неодноразово говоримо на семінарі «Маркетинг у сфері управління багатоквартирними будинками».

Для того щоб ви завжди почували себе впевнено у компанії досвідчених маркетологів, пропоную ознайомитися з невеликим глосарієм маркетолога, а саме, термінами, з якими він стикається, працюючи з рекламою в Інтернеті. Їх можна вивчити напам’ять або додати до закладок.

CPC (з англ. pay per click – «платимо за клік») – вартість кліка, рекламна модель, яку використовують в Інтернеті, коли рекламодавець розміщає рекламу на сайтах і платить їхнім власникам за клік. Кожного разу, коли хтось переглядає новину, з рахунку списуються гроші.


 

CPM (з англ. cost per click — «ціна за клік») – це сума, яку рекламодавець платить пошуковим системам за клік по рекламі, яка привела користувача на його сайт. Наприклад, іншими словами – це вартість за 1000 показів. Реклама показується  в Інтернеті – 1000 разів і за дану кількість показів з Вашого рахунку списують гроші.


 

CPA (з англ. cost per action – «ціна за дію») – вартість дії. Це модель оплати Інтернет-реклами, коли сплачують кошти лише за певні дії  користувачів на сайті рекламодавця. Якщо сказати просто, то, наприклад, дія – це заповнення форми на сайті, тоді вартість цієї дії буде складатися з вартості кліків. Простіше кажучи, у Вас клік коштує 10 грн., 100 осіб клікнули і перейшли на сайт, і прийшла 1 заявка, то CPA = 10 грн. х 100 кліків = 1000 грн. Грубо кажучи, ви отримуєте заявку за 1000 грн.


 

LTV – життєвий цикл клієнта. Цей показник говорить, про те скільки приносить Вам один клієнт за період часу, наприклад, за рік.


 

ROI – фінансовий коефіцієнт, повернення вкладених інвестицій, тобто на скільки ефективні Ваші вкладення.


 

ROMI – показник повернення інвестицій у маркетинг, те ж саме що і ROI, тільки розуміють це як вкладені гроші на маркетинг.


 

Таргетована реклама – (таргет – ціль) – цільова реклама. Реклама показується за певними критеріями: стать, вік, інтереси, по проживанню та іншими критеріями.


 

Ремаркетинг, ретаргетинг – це пошук нових шляхів маркетингу з метою створення нового життєвого циклу товару, на який впав попит. Якщо просто, то це реклама для людей, які вже заходили на ваш сайт.


 

Контекстна реклама – реклама в пошукових системах (Яндекс, Google та ін). Особливість даної реклами в тому, що вона показується тим людям, які шукали подібний товар/послугу. Наприклад: хтось шукав у пошуковій системі Яндекс – вікна – і йому показують рекламу вікон.


 

SEO (з англ. «search engines optimization») – оптимізація сайту в пошукових системах. Іншими словами, проведення заходів з просування сайту на верхні позиції у пошукових системах Яндекс, Google та ін.