
01.01.2019
Детально про професійну атестацію управителів багатоквартирних будинків
З 01 січня 2019 року в Україні впроваджено норму обов‘язкової професійної атестації управителів багатоквартирних будинків.
Зокрема, частиною 5 статті 18 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що кожен управитель-юридична особа повинен мати в штаті щонайменше одного працівника, який пройшов процедуру професійної атестації за напрямом «Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)», а ФОП-управитель повинен пройти вказану процедуру самостійно або укласти трудовий договір з особою, яка пройшла професійну атестацію.
До проходження професійної атестації можуть бути допущені наступні категорії заявників:
1. Які мають повну вищу освіту у галузі управління та адміністрування без вимог до стажу роботи;
2. Які мають повну вищу освіту та не менше 2-х років досвіду роботу у сфері ЖКГ;
3. Які мають базову вищу освіту та досвід роботи у сфері ЖКГ не менше 5 років.
Інформація про атестованих осіб вноситься до Загальнодержавного реєстру атестованих осіб, який веде Міністерство розвитку громад і територій України. Цей реєстр знаходиться у вільному доступі на офіційному сайті Міністерства.
Здійснювати професійну атестацію мають право акредитовані органи сертифікації персоналу, що пройшли відповідну процедуру в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) та отримали атестат про акредитацію і внесені до Загальнодержавного реєстру акредитованих органів, який розміщено на офіційному сайті НААУ.
Інститут муніципального менеджменту (ІММ) в кінці 2019 року пройшов акредитацію та активно проводить професійну атестацію фахівців за напрямом «Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)».
За неповних два роки в ІММ отримали сертифікати понад 500 управителів та голів ОСББ.